Colliers: Centre comerciale moderne totalizând 160.000 mp, inaugurate anul acesta

Colliers: Centre comerciale moderne totalizând 160.000 mp, inaugurate anul acesta

Anul acesta au fost construite centre comerciale moderne cu o suprafață închiriabilă totală de peste 160.000 de metri pătrați, conform datelor preliminare citate de consultanții Colliers, care subliniază că piața locală încă oferă un potențial semnificativ de creștere.

O estimare preliminară pentru 2025 prevede aprox. 200.000 de metri pătrați de noi livrări, incluzând extinderea Mall Moldova în Iași de către Prime Kapital/MAS REI, cu 62.000 de metri pătrați. Astfel, România ar putea depăși pragul de 5 milioane de metri pătrați de spații de retail până la sfârșitul anului 2026, arată Colliers.

„Rezultatele obținute de diverși retaileri arată că România livrează constant fie cele mai bune, fie printre cele mai bune performanțe din Uniunea Europeană în ceea ce privește marjele de profit. Acest aspect indică un nivel scăzut al concurenței, ceea ce înseamnă că există încă loc pentru noi jucători pe piață”, explică Silviu Pop, Director ECE & Romania Research la Colliers.

Achizițiile de bunuri nealimentare au crescut cu aproximativ 13% anul acesta față de anul anterior, ajungând la valori cu 60% mai mari decât media din perioada 2018-2019, conform Eurostat.

România înregistrează o creștere de 58% a volumului cifrei de afaceri în comerțul cu amănuntul de bunuri nealimentare, cea mai mare din Uniunea Europeană, subliniind potențialul semnificativ de dezvoltare al pieței locale de retail.

Municipiul Pitești s-a aflat în centrul atenției în 2024, atrăgând aproape 45% din noile suprafețe adăugate stocului național, care a ajuns la aproximativ 4,7 milioane de metri pătrați. Aici s-au lansat în 2024 două proiecte noi: Argeș Mall, dezvoltat de Prime Kapital/MAS REI, și M Park Pitești, realizat de Mitiska.

Companiile din sectorul comerțului cu amănuntul din România au înregistrat în 2022 o marjă operațională brută de aproximativ 9%, potrivit datelor Eurostat, devansând ușor țări precum Olanda, Germania și Polonia. Acest context favorabil a încurajat mai multe branduri internaționale să își deschidă în 2024 primul magazin fizic în România, după ce anterior erau prezente doar prin magazine multibrand sau prin vânzări online.

Printre acestea se numără Rituals Cosmetics și Kiko Milano în domeniul cosmeticelor, Budmil și Bogner în zona fashion, dar și Happy Restaurants și Hesburger în sectorul restaurantelor. De asemenea, anul acesta și-a făcut intrarea pe piața locală și cel mai mare retailer polonez alimentar cu concepte de proximitate, Zabka, prin brandul Froo.

În termeni reali, ajustați la rata inflației, datele Institutului Național de Statistică evidențiază o dublare a puterii de cumpărare a salariatului mediu în România din 2014 până în prezent.

Conform Eurostat, România a înregistrat o creștere de 58% a volumului cifrei de afaceri în comerțul cu amănuntul de bunuri nealimentare, fiind lider în Uniunea Europeană. Pentru comparație, alte state, precum Polonia (+40%), Ungaria (+14%) și Cehia (+10%), au înregistrat o creștere considerabil mai mică.

Lasa un raspuns

Adresa de email nu va fi publicata.