Fashion House Pallady va avea primul parc tematic din București, realizat în parteneriat cu Momentum Leisure

Fashion House Pallady va avea primul parc tematic din București, realizat în parteneriat cu Momentum Leisure

Proiectul Fashion House Pallady, centrul de tip outlet din portofoliul investitorului Liebrecht & wooD, mai are câțiva pași până la finalizare, după livrarea în 25 iunie 2024 a extensiei de 5.700 mp.

După ce noii retaileri care s-au alăturat outlet-ului și-au luat spațiile în primire, proiectul va continua cu un Starbucks, o benzinărie, o sală de evenimente și primul parc tematic din București, realizat în parteneriat cu Momentum Leisure, care are acorduri de licență cu branduri de clasă mondială precum Tomorrowland, Nickelodeon, Smurfs, Studio100/Plopsa.

Gândit acum patru ani, proiectul ar fi putut fi mult mai mare, potrivit lui Brendon O’Reilly, Managing Director al Fashion House Group și Liebrecht & wooD Romania. Aceasta pentru că, în tot acest timp, s-au schimbat multe pe piața de retail, iar companiile mari precum adidas, Hugo Boss sau Tommy Hilfiger fie preiau conducerea afacerilor locale, fie se implică în mod direct în deciziile de leasing ale francizelor.

Însă, odată ce proiectul va include și primul parc tematic de calibru din București, componenta de entertainment va aduce un plus de atractivitate. Brendon O’Reilly explică pentru Forbes România că Fashion House nu a fost singurul competitor care s-a luptat pentru a aduce Momentum Leisure în România. Și investitorii din spatele parcului acvatic Therme au concurat, însă au pierdut din cauza locației, aproape de aeroportul Otopeni, care nu le-ar fi permis să ridice construcții înalte de tip roller coaster, plus amplasamentul în apropierea unor zone rezidențiale, care ar fi adus restricții în ce privește nivelul de zgomot.

În schimb, Fashion House Pallady beneficiază de ieșire directă la Autostrada A2 București – Constanța și nu are în jur zone rezidențiale, ceea ce constituie un avantaj pentru amplasamentul unui parc tematic. Potrivit lui Brendon O’Reilly, acesta va avea două componente, una interioară cu experiențe acvatice, iar alta exterioară, unde vor funcționa diverse atracții pentru familiile cu copii.

“Ne gândeam la ceea ce am putea adăuga proiectului, astfel am ajuns la Momentum, care este partenerul european al Nickelodeon și care are deja trei astfel de parcuri în Polonia”, explică el.

Proiectul parcului tematic va începe înainte de finalul acestui an, însă construcția va dura peste un an, iar testările se vor desfășura pe parcursul a șase luni, deoarece implică componente de siguranță personală. Fashion House România obține, în contul contribuției terenului, o cotă parte din managementul și acțiunile viitorului parc tematic, care este estimat să fie livrat în toamna anului 2026.

Dar planurile de dezvoltare nu se opresc aici. Compania a vândut un teren de lângă Fashion House Pallady retailerului german Lidl, care și-a construit un mare depozit logistic. Parteneriatul cu Lidl continuă și de cealaltă parte a Autostrăzii A2, chiar peste drum de Fashion House Pallady, în cadrul unui alt nou proiect de tip retail park, în care Lidl și-a securizat deja 2.000 mp. În total, viitorul parc de retail va avea 14.000 mp, potrivit informațiilor managerului Fashion House Group.

În ceea ce privește faza a doua a outlet-ului din Pallady, el precizează că aceasta este închiriată în prezent în proporție de 80% unor branduri precum adidas, Tommy Hilfiger, Calvin Klein și unor retaileri multibrand precum Chic Chic.

“Procesul nostru vizează dezvoltarea în faze. Dacă privești cu atenție, primele faze sunt ceea ce numim pioneering tenants, primii chiriași, care de obicei sunt branduri casual de fashion sau sport, care vând excesul de marfă, în general în jur de 20-23% din inventarul anual. În schimb, branduri precum Tommy Hilfiger, Calvin Klein, Guess, care sunt mai puțin speculative în privința noilor produse, au doar 15% exces de stoc, deci nu intră în primele faze ale proiectelor de outlet”, explică O’Reilly.

Însă diferența de data aceasta a fost adidas, care și-a dorit un spațiu la fel de mare ca cel din Fashion House Militari și a așteptat până la finalizarea fazei a doua. Mai sunt și alți chiriași care aveau deja spații în Pallady și își vor extinde suprafețele.

Brendon O’Reilly punctează că acum va urma un proces foarte selectiv al chiriașilor, pentru restul de 20% din spațiu.

“Vom vedea ce ne-ar mai trebui, ce magazine sunt în tendințe și vom alege în consecință”, spune el.

Totodată, retaileri precum Ecco, care nu erau satisfăcuți de vânzările din Pallady, au renunțat la spațiu și au păstrat doar magazinul din Militari, iar locul lor a fost luat de brandul polonez Wittchen.

Și dinamica celor două parcuri este competițională. Outlet-ul din Militari este mult mai mare, având 24.000 mp, față de cei 14.000 mp din Pallady, fiind totodată și mult mai cunoscut pe piață, cu o prezență de 15 ani. În schimb, vânzările de la Pallady cresc într-un ritm mai rapid, cu 30%, până la 50% de la an la an, în funcție de fiecare magazin.

“În general, creșterea medie este de 30% pe an, dar unele magazine, precum Numero Uno, au aici cele mai bune vânzări din România”, adaugă O’Reilly.

Contractele cu chiriașii sunt realizate pe baza unui procentaj, care ajunge în general la 12% din vânzări, în funcție de categoria de produs.

Dezvoltatorul Liebrecht & wooD, din spatele proiectelor Fashion House, urmează un concept speculativ, iar Brendon O’Reilly punctează că, dacă s-ar ivi oportunitatea potrivită, ar fi gata să le vândă.

“La fel am făcut și Militari Shopping Center sau cu centrele outlet din Polonia, pe care le-am vândut foarte bine, iar apoi ne-am ocupat de managementul lor timp de 12 ani după aceea”, spune el.

Alte planuri de dezvoltare vizează deschiderea, în Fashion House Militari, a unui Burger King, Ted’s Drive-Thru și a unei spălătorii auto.

Lasa un raspuns

Adresa de email nu va fi publicata.