În anul 2021, Ovidiu Ciurte a lansat aplicația SpotUs cu o investiție inițială de aproximativ 400.000 de euro, împreună cu o echipă formată din 7 colaboratori. Astăzi aplicația este folosită de peste 15.000 de persoane.
Am stat de vorba cu Ovidiu Ciurte despre aplicația SpotUs, pentru a afla mai multe despre aceasta.
Cum v-a venit ideea de a crea aplicația SpotUs?
Studiile arată că 82% dintre organizații iau în considere creșterea spațiilor comune, iar 67% iau în considerare folosirea aceluiași spațiu pentru un număr de angajați mai mare. Acest lucru se traduce în nevoia de a gestiona mult mai bine zonele de lucru, controlul accesului, fluxul de angajați și vizitatori, precum și locurile de parcare disponibile.
Mai mult, uitându-ne la orientarea industriei de real estate tot mai mult către practici sustenabile, modul în care sunt folosite resursele unei clădiri sau materialele pe care le folosește/produce (precum cardurile de acces de plastic) trebuie să treacă printr-un proces de optimizare și eficientizare.
Am creat o soluție ușor de implementat și folosit de oricine deține un telefon mobil smart, care nu revoluționează, ci îmbunătățește și facilitează relația cu chiriașii și serviciile oferite acestora de spațiile de birouri ale viitorului.
Ne puteți descrie pe scurt cum funcționează întreg sistemul?
SpotUs este o aplicație software care democratizează managementul resurselor unei clădiri de birouri. Folosind soluția noastră, dezvoltatorii oferă chiriașilor o serie de beneficii: folosind SpotUs, aceștia își pot rezerva un birou sau un spațiu de lucru, pot intra în clădire pe baza unui card virtual, pot să rezerve un loc de parcare sau să gestioneze fluxul de vizitatori. SpotUs se integrează ușor cu sistemele de control acces ale unei clădiri sau ale unui chiriaș, precum și cu cele de lift.
Prin urmare, modul în care este folosit un spațiu poate fi îmbunătățit cu până la 50%, costurile asociate serviciilor de recepție, pază sau – foarte important – cu producția de noi badge-uri este redus, iar accesul se poate face prin sistem touchless.
Cui se adresează aplicația SpotUs?
SpotUs este o soluție dezvoltată pentru dezvoltatorii spațiilor de birouri care vor să ofere chiriașilor o experiență digitală de management al resurselor. Lucrăm cu acești dezvoltatori, însă utilizatorul final este chiriașul și angajații acestora. Se întâmplă însă să lucrăm și direct cu chiriași care subînchiriază un spațiu sau care ocupă o mare parte dintr-o clădire.
Cât durează implementarea întregului sistem și ce presupune acest proces?
Implementarea, din partea noastră, poate dura doar câteva zile. Avem toate sistemele puse la punct, ne integrăm inclusiv cu sisteme de lift. De asemenea, fiind o soluție software, nu avem nevoie să fim prezenți fizic la locația clientului. Lucrăm cu echipele lor, ceea ce face posibilă implementarea SpotUs în orice oraș sau țară.
Într-o cladire de birouri care are implementată soluția SpotUs, un vizitator (sau cineva care nu este angajat al companiei) este nevoit să-și instaleze aplicația pentru a putea parca sau a ajunge la un anume etaj? Aplicația se adresează exclusiv angajaților sau și vizitatorilor?
Aplicația ușurează foarte mult fluxul de vizitatori. Dacă un angajat are un vizitator, îi poate trimite o invitație sub formă de QR, pe email. Folosind acel cod, vizitatorul poate intra în clădire, în parcare sau poate chema liful pentru etajul la care i s-a oferit acces, fără să mai fie nevoie să treacă pe la recepția clădirii. Nu este necesar ca vizitatorul să își instaleze aplicația.
O persoană nu are însă acces la un spațiu în aplicație fără să fi fost invitată, de exemplu, de către angajator.
Câți utilizatori are în acest moment aplicația și câte clădiri de birouri aveți în portofoliu?
În acest moment lucrăm cu 7 clădiri de birouri din București, iar aplicația este folosită de peste 15000 de persoane. Până la 47% dintre utilizatori folosesc SpotUs în locul proceselor obișnuite de booking de resurse, ceea ce ne demonstrează interesul pentru o astfel de soluție.
Cât de mult afectează Work from Home, aplicația SpotUs?
Trendurile, la nivel local și internațional, ne arată că stilul preponderent de lucru este cel hibrid. Pentru noi este un context foarte bun, pentru că se traduce în nevoia de gestionare mult mai bună a spațiilor. Având în vedere că birourile sunt folosite în mod flexibil, o soluție de booking ca a noastră permite clienților să știe când și cât de ocupate sunt birourile lor sau care este gradul de ocupare al locurilor de parcare. Accesul la aceste date, prin rapoarte generate de aplicație, înseamnă oportunitatea de optimizare a resurselor – de exemplu, pot analiza de câtă suprafață de lucru au nevoie cu adevărat sau cum pot eficientiza ocuparea locurilor de parcare, astfel încât să își amortizeze costurile.
Ce planuri de extindere aveți și în ce orizont de timp?
Continuam cu extinderea la nivel national si ne uitam serios catre iesirea din Romania.
Ce planuri aveți pentru 2024?
Anul acesta, focusul nostru este pe creșterea portofoliului de clienți în România și în regiune, să adăugăm noi funcționalități și să atragem o rundă de finanțare.
Lasa un raspuns