Cea mai mare investiție de reconversie urbană din România, proiectul mixt al grupului Iulius și Atterbury Europe de pe fosta platformă Carbochim, a fost aprobată de Consiliul Local Cluj-Napoca.
“Planul Urbanistic Zonal pentru reconversia fostei platforme industriale Carbochim și restructurarea zonei din Piața 1 Mai a fost aprobat joi, 29 august 2024, de Consiliul Local Cluj-Napoca”, anunță reprezentanții Iulius.
Proiectul viitor va cuprinde cea mai mare suprafață de retail din România – 120.000 mp, spații de birouri, culturale și concepte noi de entertainment, având ca ancoră o amplă grădină urbană cu acces la râul Someș.
În prima etapă a acestui demers, Iulius a relocat fabrica Carbochim, cel mai mare producător de abrazive profesionale din România, într-o zonă pretabilă producției industriale și a investit 7 milioane de euro pentru optimizarea și eficientizarea activității, care nu a fost întreruptă.
Fosta platformă industrială Carbochim se întinde pe aproximativ 14 hectare, însă activitatea fabricii se mai desfășura doar pe 30% din această suprafață.
„Propunem o investiție amplă, cu funcțiuni multiple, un proiect verde, cu focus pe cultură, ce redă orașului o zonă gri până acum, total inaccesibilă clujenilor. (…) Particularitatea propunerii pentru Cluj-Napoca este dată de faptul că am menținut fabrica-reper pentru oraș, am relocat-o și retehnologizat-o, fără întreruperea activității”, a declarat Iulian Dascălu, președintele companiei Iulius.
El a precizat că proiectul a fost conceput cu ajutorul biroului olandez de arhitectură UNStudio, care a propus păstrarea unor clădiri simbol pentru identitatea locului – hala cu arcade și clădirea administrativă. Acestea vor fi integrate în proiect și vor primi funcțiuni culturale și de susținere a inițiativelor locale.
Vor fi create un centru de arte performative și o sală de spectacole, ambele o premieră pentru un proiect real estate din România, alături de spații pentru evenimente în aer liber, open air cinema, librărie-concept, zone dedicate pentru sport și wellness.
Acestea fac parte din suprafața de retail, de peste 120.000 mp, alături de aproximativ 400 de branduri premium și mass market, ancore cu profil dedicat familiilor și home&deco, cafenele și restaurante, fresh market, servicii și produse locale, hub medical etc.
Dezvoltatorul a mai anunțat că va investi într-o grădină urbană pe malul Someșului, similară parcurilor Iulius de la Palas Iași și Iulius Town Timișoara, plus lucrări în infrastructura zonei de aproximativ 30 milioane de euro, inclusiv un nou pod rutier peste Someș, cu patru benzi auto, trotuare și piste velo.
Proiectul va fi deservit de aproximativ 4.800 de locuri de parcare, dintre care 900 vor avea conexiuni pentru încărcarea mașinilor electrice, precum și de 2.500 de spații pentru parcarea bicicletelor.
Investiția va fi realizată în parteneriat cu Atterbury Europe. Proiectul este în etapa de obținere a autorizației de construire. Prima etapă a lucrărilor, cea de dezmembrare a fostelor hale industriale, este aproape de finalizare, acesta fiind un demers independent de procesul de avizare și autorizare a noului proiect.
Portofoliul Iulius cuprinde peste 310.000 mp de retail, în două proiecte mixed-use de regenerare urbană (Palas Iași și Iulius Town Timișoara), rețeaua națională de shopping mall-uri regionale (Iulius Mall – Iași, Cluj-Napoca și Suceava) și proiectele Family Market din Iași (Miroslava și Bucium). Pe piața de birouri, compania deține 15 clădiri cu o suprafață totală de peste 242.000 mp.
Lasa un raspuns