Retailul și logistica rămân principalele motoare ale pieței imobiliare comerciale din România în 2025

Retailul și logistica rămân principalele motoare ale pieței imobiliare comerciale din România în 2025

Datele CBRE România pentru primul trimestru al anului 2025 confirmă reziliența sectoarelor industrial-logistic și de retail, într-un context marcat de incertitudine în alte segmente ale pieței imobiliare.

Cererea puternică, distribuită geografic, și un volum semnificativ de livrări programate consolidează atractivitatea României pentru dezvoltatori și investitori.

Peste 200.000 mp închiriați în logistică, noi livrări până la finalul anului

În perioada ianuarie–martie 2025, activitatea de închiriere în sectorul industrial și logistic a totalizat 204.400 metri pătrați, un nivel similar cu valorile record din 2023 și 2024. Potrivit CBRE, cererea a fost diversificată, iar Bucureștiul a concentrat 62% din totalul tranzacțiilor.

Livrările recente au adus pe piață 67.500 mp de spații noi, iar până la sfârșitul anului sunt așteptați încă 300.000 mp. Cele mai active domenii rămân logistica, producția și depozitarea.

Integrarea României în spațiul Schengen, intrată în vigoare la începutul anului, este considerată un factor suplimentar care susține interesul pentru investițiile în facilități logistice și relocări din alte regiuni (nearshoring).

„Cererea solidă, răspândită în toate regiunile țării, și interesul investitorilor pentru România reconfirmă poziția noastră de hub logistic regional strategic”, a declarat Răzvan Iorgu, Managing Director & Head of Industrial & Logistics la CBRE România.

Retailul se extinde, chiria crește, iar disponibilitatea rămâne scăzută

Stocul modern de retail din România a crescut la 4,51 milioane de metri pătrați, alimentat în principal de noi parcuri comerciale în orașe mici și medii. CBRE estimează că până la finalul anului 2025 vor fi livrați încă 188.000 mp de spații comerciale.

Chiria prime în centrele comerciale a înregistrat o creștere anuală de 6,25%, ajungând la 85 euro/mp/lună. Totodată, disponibilitatea spațiilor de retail rămâne redusă, în special în București. Compania observă și o consolidare a prezenței brandurilor autohtone, precum Annabella, La Cocos sau Fryday.

„Piața de retail din România se remarcă nu doar prin pipeline-ul robust, ci și prin dinamismul brandurilor locale și internaționale care își extind amprenta, consolidând atractivitatea pentru investitori”, susține Carmen Ravon, Head of Retail CEE, CBRE România.

România, sub media regională la densitatea spațiilor comerciale și industriale

Pe fondul unui apetit investițional în creștere, CBRE evidențiază decalajul dintre România și alte țări din Europa Centrală și de Est în ceea ce privește densitatea spațiilor moderne. Comparativ cu Polonia, România are o densitate cu 44% mai mică în retail și cu 58% mai redusă în segmentul industrial.

„Spre deosebire de alte segmente, precum birourile sau rezidențialul, unde dezvoltările s-au oprit sau au încetinit semnificativ, construcțiile din retail și industrial continuă într-un ritm susținut”, explică Laura Dumea-Bencze, Head of Research & Director Investment Properties, CBRE România.

Potrivit acesteia, această evoluție este alimentată de consumul intern și de nevoia de recuperare a decalajului față de alte piețe mai dezvoltate din regiune.

Lasa un raspuns

Adresa de email nu va fi publicata.