Carmen și Alexandru Boangher, creatorii unuia dintre cele mai importante businessuri de iluminat arhitectural din România, au gândit un proiect special, în premieră în România, parte din planul de extindere a afacerii și în zona B2C. Timp de 6 luni, ei au planificat crearea unui soft pentru a ajuta clienții să poată alege și modela, în funcție de forme și spațiu, sistemele de iluminat tip șină și pentru a personaliza astfel aceste tipuri de produse în funcție de nevoile consumatorilor.
Am stat de vorba cu Carmen si Alexandru Boangher, pentru a afla mai multe despre Lyset si noul configurator de produse.
Care este povestea Lyset? Cum a început și de unde v-a venit ideea de a crea Lyset?
Carmen: Lyset s-a născut din dorința și ambiția noastră de a crea un brand românesc de iluminat, aliniat la standardele europene, cu stoc în România.
Dar înainte de această dezvoltare a businessului, Lyset a început cu povestea noastră. Noi ne-am cunoscut în pandemie, pe o platformă de dating și am descoperit că provenim din același oraș, ambii ne-am născut și am crescut în Roșiorii de Vede, dar nu ne-am întâlnit niciodată înainte de acel moment. Eu eram studentă la facultatea de Stomatologie, iar Alex avea deja puțin background în acest domeniu, al iluminatului. Pe mine m-a fascinat cum poate să schimbe lumina un spațiu și faptul că lucra într-o lume a frumosului, a designului. Am intrat în acest domeniu practic molipsindu-mă de la Alex . Și așa a ieșit antreprenoarea din mine.
Alexandru: La scurt timp după ce am cunoscut-o pe Carmen, ea a venit cu inițiativa să trecem la iluminat high budget. Până într-o zi când ne-am gândit să creăm un brand propriu, Lyset, învățând din experiența de revânzători și văzând ce ar trebui îmbunătățit. De aici începe „distracția”, pentru că Lyset ne-a pus la muncă, să zic așa, 15-16 ore/zi la foc continuu.
În primul rând, ne-am documentat foarte mult și am învățat amândoi atât despre domeniu, cât și despre cum să creștem acest business.
Ați realizat de curând primul configurator online pentru șine arhitecturale și produse adiacente din România. Care a fost investiția în acest proiect și cum funcționează configuratorul?
Alexandru: Configuratorul este integrat în site și a însemnat o investiție de 25.000 de euro. A implicat o platformă construită de la zero, dezvoltarea designului, integrarea produselor, ajustările necesare, implementarea și modificările pe site-ul Lyset. A fost dezvoltat timp de șase luni și are scopul de a îi ajuta pe clienți să aleagă și să modeleze, în funcție de forme și spațiu, sistemele de iluminat tip șină, personalizând astfel spațiul. Pe lângă eficientizarea timpului și scurtarea procesului de ofertare, clienții pot beneficia, cu ajutorul configuratorului, și de un coș de cumpărături cu tot cu accesoriile necesare montării produselor, generat automat.
Câți clienți au utilizat până în acest moment configuratorul și aproximativ ce vânzări au generat?
Alexandru: Este lansat recent, în luna iulie, și fiind un tool nou, cifrele astea nu sunt încă relevante. Dar ne așteptăm ca în aproximativ 12 luni să amortizăm cel puțin 80% din investiție.
Care sunt beneficiile pentru cei care folosesc configuratorul online pentru șine arhitecturale?
Carmen: Ușurința în a comanda rapid sistemul de șine dorit, cu dimensiunile personalizate, aspectul și culoarea deja aleasă, fără ca, cel care alege, să mai depindă de cineva sa le oferteze, sistemele de șină având mai multe componente pentru a putea funcționa.
Alexandru: Dar, în același timp, noi oferim în continuare consultanță personalizată pentru cele mai bune și subtile soluții de a evidenția un spațiu și a-i conferi personalitate și le stăm la dispoziție clienților cu toate cele necesare, de la informații, la produse și design.
Țintiți și piața internațională și extinderea pe plan internațional cu acest configurator?
Carmen: Da, de când am început să lucrăm împreună la conceptul Lyset și la acest business, l-am gândit ca într-o zi să devină internațional. În prezent, la doi ani de la lansare, obiectivul nostru este acela de a extinde Lyset pe toate piețele din Europa (Grecia, Bulgaria, Ungaria etc.) și nu numai. Ne dorim ca brandul românesc Lyset să devină un jucător important în domeniul iluminatului minimalist și arhitectural. Acum suntem în discuții de lansare inclusiv în Maroc.
Care sunt planurile de viitor pentru Lyset?
Alexandru: În paralel cu extinderea pe piețele internaționale, ne dorim, de asemenea, să creăm și să aduce în portofoliu colecții noi de produse.
Lasa un raspuns