Investițiile imobiliare din primul trimestru 2024 au totalizat 205,75 milioane de euro, cu peste 33% mai mult față de aceeași perioadă a anului trecut, potrivit Fortim Trusted Advisors, membră în Alianța BNP Paribas Real Estate.
În topul segmentelor imobiliare care au atras cele mai multe investiții, pe primul loc se află retailul, urmat de segmentul hotelier și de cel industrial.
Marii cumpărători din imobiliare au plasat 67% din totalul investițiilor în active din segmentul de retail, de la portofolii de magazine situate la parterul blocurilor, până la cel mai mare centru comercial ca întindere din România, Expo Market Doraly. Magazinele achiziționate în primul trimestru se află în București, Cluj-Napoca, Râmnicu-Vâlcea și Iași.
“În primul trimestru din 2024, interesul investitorilor s-a concentrat pe segmentul de retail, cu precădere cel alimentar și parcuri de retail, formate care s-au dovedit reziliente. Totodată, datorită tichetelor mai mici și randamentelor stabile, produsele investiționale din segmentul de retail alimentar sau mici parcuri de retail atrag investitori locali.
Pe de altă parte, activele industriale și logistice continuă să fie în centrul negocierilor, datorită stocului relativ mic, în comparație cu alte țări din regiunea CEE și prognozei de creștere a cererii în acest segment datorită dezvoltării infrastructurii din ultimii ani și a intrării României în Schengen”, a declarat Ștefan Oană, Head of Capital Markets la Fortim Trusted Advisors.
El estimează că, în acest an, volumul cel mai mare de investiții se va realiza în segmentul industrial, în timp ce pe segmentul de birouri, unele active vor deveni atractive, pe fondul livrărilor drastic reduse din următorii ani.
În București, investițiile imobiliare s-au ridicat la 141,25 milioane de euro, reprezentând 68% din totalul investițiile de la nivelul întregii țări. Cea mai mare investiție din București și de la nivelul întregii țări este achiziția Expo Market Doraly, din București, de către compania belgiană WDP. Pe locul doi, Fortim Trusted Advisors clasează Hotelul Ambasador din București, cumpărat de compania austriacă Julius Meinl, iar pe trei portofoliul de 17 magazine stradale din Cluj-Napoca, tranzacționat cu 24,3 milioane euro.
În primul trimestru din 2024, s-a tranzacționat o singură clădire de birouri, un monument de arhitectură, amplasat în zona Universității din Capitală, pe colțul străzii Ion Câmpineanu. Clădirea, având o suprafață de 5.000 mp, a fost renovată în 2016 la standarde moderne și are spații comerciale la primele niveluri. Grecii de la FF Group, care au în România magazinele Collective și Follie Follie, au obținut în urma tranzacției 10,5 milioane de euro.
Lasa un raspuns