Riad Abi Haidar, Partner & CEO Hospitality Division One United Properties: „Următorul hotel pe care vrem să-l inaugurăm va fi mai mare decât cel deschis sub brandul Mondrian”

Riad Abi Haidar, Partner & CEO Hospitality Division One United Properties: „Următorul hotel pe care vrem să-l inaugurăm va fi mai mare decât cel deschis sub brandul Mondrian”

Peste doi ani, Bucureștiul va avea un nou hotel de lux: Mondrian. Este primul hotel aparținând acestui brand din regiunea Europei de Est. Dar planurile One United Properties privind piața hotelieră nu se opresc aici.

Dezvoltatorul imobiliar intenționează să dezvolte un al doilea hotel într-o locație premium din centrul Bucureștiului, cu detalii suplimentare ce urmează să fie anunțate, a declarat Riad Abi Haidar, Partner & CEO Hospitality Division al One United Properties pentru Forbes România.

„Piața hotelieră din București a înregistrat o creștere importantă în segmentul de lux, cu o cerere în creștere de 3% în prima parte a anului 2024. Se estimează că până în 2026, orașul va adăuga aproximativ 2.400 de camere de hotel noi, ceea ce subliniază apetitul pentru cazare de înaltă calitate. Oaspeții caută experiențe unice și servicii premium, iar călătorii de afaceri se așteaptă la facilități moderne și spații flexibile de întâlnire”, a declarat Riad Abi Haidar.

Intenția de a se lansa pe piața hotelieră a fost anunțată de fondatorii One United Properties în luna martie a acestui an, odată cu semnarea parteneriatului cu compania de ospitalitate Ennismore, cea care va coordona operațiunile viitorului hotel Mondrian, iar de atunci lucrurile au avansat rapid.

În august obținea autorizația de construire, iar în septembrie era anunțat parteneriatul cu Paris Society, parte a grupului Ennismore, pentru deschiderea unui restaurant Bonnie, tot în cadrul viitorului hotel Mondrian.

Proiectul are la bază un concept de design unic, creat de Lemon Interior Design, care îmbină elemente din folclorul românesc, inspirate de basmul „Tinerețe fără bătrânețe și viață fără de moarte” al lui Petre Ispirescu, cu estetica modernă.

Hotelul Mondrian va avea 103 camere, inclusiv 29 de apartamente, și va oferi o experiență de lux cu facilități de top precum piscină, spa și alte servicii premium. Potrivit lui Riad Abi Haidar, fiecare cameră va fi dotată cu tehnologii high-tech, cum ar fi iluminat ambiental, difuzoare Bluetooth și televizoare smart, „pentru a asigura o ședere memorabilă”.

Abi Haidar are peste 20 de ani de experiență internațională în ospitalitate, fiind specializat în dezvoltarea de hoteluri de lifestyle în Orientul Mijlociu și Asia de Sud. De-a lungul carierei, a gestionat hoteluri de lux iconice, precum Waldorf Astoria din Maldive, și a coordonat proiecte de succes în cadrul Emaar Hospitality din Dubai.

„Experiența mea include dezvoltarea unor hoteluri ultraluxoase pentru Power International Holding, în pregătirea pentru FIFA 2022. La Mondrian București, îmi aduc pasiunea pentru crearea de experiențe excepționale și inovații în serviciile hoteliere”, explică el pentru Forbes România.

De ce Ennismore? De obicei, pentru a asigura bunul mers și succesul unui hotel, proprietarii acestuia se asociază cu un operator de calibru. One United Properties a apelat la Ennismore, un brand relativ tânăr, lansat în 2011 de antreprenorul indian stabilit la Londra Sharan Pasricha, care, zece ani mai târziu, intra într-un joint venture cu gigantul hotelier Accor. În prezent, Ennismore este o entitate autonomă, care activează în segmentul de lifestyle, fiind evaluat la peste 2 miliarde de dolari.

Intrarea One United Properties pe piața ospitalității, prin proiecte precum Mondrian București, se aliniază cu strategia sa de regenerare urbană și de valorificare a clădirilor istorice.

„Sectorul hotelier oferă un potențial semnificativ de creștere, mai ales datorită dezvoltării turismului în România, în special în București. Diversificarea portofoliului prin dezvoltarea segmentului de ospitalitate nu doar că aduce companiei expunere pe piața de călătorii de lux, dar contribuie și la transformarea orașului într-o destinație de top pentru turiști. De exemplu, în România, numărul de locuri de cazare pentru segmentul de lux reprezintă undeva la 8-9% din totalul pieței, în timp ce în țările din vest, media este undeva la 25%, ceea ce ne oferă o fereastră de oportunitate pe care ne dorim să o valorificăm”, adaugă Riad Abi Haidar.

Tot prin prisma potențialului de dezvoltare a pieței, One United Properties intenționează să dezvolte un al doilea hotel, într-o locație premium din centrul Bucureștiului.

„Ce pot să vă spun este că următorul hotel pe care vrem să-l inaugurăm va fi mai mare decât cel deschis sub brandul Mondrian, ca investiție și capacitate de cazare”, punctează reprezentantul One United Properties.

Aceste inițiative fac parte din strategia mai amplă a companiei de regenerare urbană, care vizează revitalizarea clădirilor abandonate pentru a spori atractivitatea turistică a orașului. În total, portofoliul de restaurare al companiei, care include patru clădiri majore, este estimat la 260 de milioane de euro.

În 2022, One United Properties a achiziţionat trei clădiri istorice din Bucureşti, situate pe strada Academiei nr. 19, 21 şi 23, în vederea restaurării acestora şi transformării într-o nouă dezvoltare a companiei – One Downtown. Compania a achiziționat și fosta fabrică Ford, situată în cadrul One Floreasca City, care este în prezent în curs de restaurare şi va fi transformată în spaţiul comercial denumit One Gallery.

Lasa un raspuns

Adresa de email nu va fi publicata.