Investitorul imobiliar local Iulius, deținut de antreprenorul Iulian Dascălu, are un an plin în 2025. Compania merge înainte cu cele două proiecte în dezvoltare, Rivus Cluj-Napoca și cel de reconversie urbană de la Constanța, care presupun investiții cumulate de peste 1,3 miliarde de euro, precum și cu extinderea Iulius Mall din Suceava și cu reamenajarea Palas Iași.
Rivus Cluj-Napoca reprezintă o investiție de amploare, de peste 500 de milioane de euro, axată pe reconversia fostei platforme industriale Carbochim.
„Ce face acest proiect unic, inclusiv pe piața imobiliară din România, este abordarea sa orientată spre continuitatea activității industriale. Fabrica, acum parte din portofoliul Iulius, a fost modernizată și relocată, garantând astfel păstrarea locurilor de muncă și a proceselor de fabricație. De menționat este faptul că, deși platforma se întinde pe 14 hectare, doar o treime era ocupată de activitatea de producție”, a declarat Sebastian Mahu, Head of Asset Management la Iulius pentru Forbes România.
Proiectul Rivus va oferi o suprafață închiriabilă de retail de 145.000 mp și va avea branduri și ancore în premieră pentru piața locală și regională.
Printre atracțiile principale se numără primul centru de arte performative integrat într-un proiect imobiliar, o sală de spectacole, centre de entertainment pentru familii, un fresh market, restaurante, cinematograf în aer liber, facilități sportive, un hub medical și o grădină urbană de peste 52.000 mp, oferind acces direct la râul Someș – elementul central al conceptului.
„În prezent, Rivus se află în etapa de autorizare a lucrărilor, dar noi considerăm că primele demersuri au început deja, cel de demolare a vechilor hale și cel de conservare a uneia dintre cele două clădiri industriale care vor fi reconfigurate și integrate în proiect cu funcțiuni culturale și de antreprenoriat”, adaugă Sebastian Mahu.
La Constanța, proiectul Iulius de reconversie urbană de mari dimensiuni vizează un teren de 38 de hectare, al Oil Terminal.
Potrivit reprezentantului Iulius, investiția estimată aici va depăși 800 de milioane de euro, iar proiectul va avea tot un format mixed-use, integrând spații de birouri, retail, servicii, concepte culturale și educaționale, zone de entertainment, facilități publice, precum și parcuri și spații verzi.
Iulius a început demersuri pe mai multe paliere pentru acest proiect, care este însă în faza incipientă.
La Suceava, în urma extinderii centrului comercial, suprafața de retail va ajunge la 60.000 mp. Iulius Mall din Suceava a obținut afaceri de 85 de milioane de lei în 2023, în creștere cu 7% față de anul precedent, dar și-a dublat afacerile față de acum șapte ani.
Compania are planuri și pentru Palas Iaşi, proiect pentru care pregătește o reamenajare și unde promite branduri noi în oraș, „nume internaţionale aşteptate de public, noi concepte de divertisment și dining, dar și un update pentru funcțiunile-ancoră ale proiectului”, explică Sebastian Mahu.
El a mai punctat că, în primele 10 luni din 2024, grupul a obținut o creștere totală a vânzărilor cu 7%, respectiv cu 5% a traficului în proiectele sale, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.
Lasa un raspuns