Săptămâna trecută mă uitam pe un grup de Facebook dedicat imobiliarelor unde un internaut pusese o știre cu titlu alarmist, de pe un site de știri din România.
“Gata, vine criza imobiliară. Uite scăderi la jumatate față de luna decembrie. Clar vine criza”, completa internautul, încântat fiind probabil ca va putea să cumpere cu 50.000 de euro o casă frumoasă în Primăverii. Cam asta era tonul postării, iar în sprijinul afirmațiilor, era linkul către site-ul de știri. Am dat click, curios fiind. Iar datele erau prezentate cele de la Agenția Națională de Cadastru. Știrea de pe RadarImobiliar o găsiți aici.
Chiar dacă și pe celălalt site de știri era menționat că față de anul 2023, pentru ianuarie 2024 a existat o creștere a vânzărilor, față de decembrie 2023 piața imobiliară a căzut brusc. Ceea ce e și normal, având în vedere contextul creșterii tva-ului de la 1 ianuarie 2024.
În primul rând trebuie să recunosc că mi-a fost destul de greu să citesc știrea pe site-ul concurent. Fiecare paragraf era despărțit de o reclama. Ceea ce într-un final mi-a și dat răspunsul “de ce” ar pune cineva un titlu atât de alarmist unui articol unde comparația corecta ar trebui să fie făcută cu aceiași perioadă a anului trecut. Pentru că nu e corect să compari decembrie cu ianuarie, ci e corect să compari ianuarie cu ianuarie.
Însă foamea după banii din publicitate, ar atrage orice click, doar pentru câțiva centi în plus din acele clickuri.
Însă ce e mai rău este că sunt mulți călători pe internet care fie nu citesc complet o știre, fie își fac o părere doar foarte vaga și rămân cu impresia că “Prețurile au scăzut cu 50% în imobiliare luna acesta”, iar concluzia e una singură: vine criza.
Oare câți investitori și-au orientat investițiile după astfel de site-uri de știri alarmiste? Câți au fost convinși că vine criza, și că în curând vor putea cumpăra la jumatate de preț? Iar acum, constată că nu mai pot lua nici măcar o garsonieră, deși acum câțiva ani aveau bani pentru un apartament cu două camere?
Concluzia este una singură: alegeți-vă cu atenție sursele de informații. Evitati alarmiștii, pentru că acolo singurul interes major este publicitatea. Să dai click că vine criza.
Lasa un raspuns